Call of Duty: Warzone ohne skillbasiertes Matchmaking; Update 1.17 steht bereit (Patch Notes); Infos zu Plunder Modus; Standalone Client ab 20Uhr verfügbar

by Ed Snow

Call of Duty: Warzone ohne skillbasiertes Matchmaking; Update 1.17 steht bereit (Patch Notes); Standalone Client ab 20Uhr verfügbar

Ab sofort steht Update 1.16 für „Call of Duty: Modern Warfare“ zum Donwload bereit. Mit dem Patch werden die beiden Modi Battle Royale und Beutegeld ins Spiel integriert. Sie sind zusammengefasst unter „Warzone“ verfügbar. Im laufe des Abends, ab 20 Uhr wird auch eine Standalone Version „Call of Duty: Warzone“ als Free to Play Variante verfügbar sein.

Kein skillbasiertes Matchmaking (kurz SBMM) in größeren Spielmodes

Skillbasiertes Matchmaking ist seit der Veröffentlichung von „Call of Duty: Modern Warfare“ ein großes Thema in der Community. Einigen Spielern macht es nichts aus, aber ein Großteil stört sich sehr an dieser Mechanik in Matches außerhalb der Liga. Daher warf dies auch im Vorfeld der Veröffentlichung von „Warzone“ die Frage auf, ob es darin ebenfalls zum Einsatz kommt. Die Antwort ist „NEIN!“. Pat Kelly, der leitende Entwickler bei Infinity Ward teilte im Rahmen des im Vorfeld veranstalteten Capture Events mit, dass es in keinem der größeren Spielmodi SBMM gibt. Darunter fallen Bodenkrieg und Warzone. Das Matchmaking priorisiert als als Hauptwert den Ping der Spieler und fürht sie dementsprechend zusammen.

„There is not skill-based matchmaking in any of the larger player count modes of Modern Warfare.“

Weitere Infos zum Plunder Modus

  • Scorelimit – 1 Mio Cash. Das Team das sie zuerst hat, gewinnt.
  • Zeitlimit 30 min. Sollte kein Team in dieser Zeoit 1 Mio Cash sammeln, gewinnt das Team mit dem meisten Cash.
  • Respawn aktiviert, unbegrenzt. Timer 15sek. nach Eliminierung könnt ihr wieder ins Match einsteigen.
  • Eigene Klassen verfügbar. Ihr spawned immer mit eurem Custom Loadout.
  • Cash wird extrahiert mit dem Heli. Es gibt spezielle Landeplätze.
  • Eine weitere Möglichkeit Cash zu extrahieren sind die Cash Balloons, die ihr an BuystationsVorratstationen für Cash kaufen könnt. Diese Feldausrüstung kann aber immer nur 150.000 Cash abtransportieren. Dafür kann sie von jeder Stelle aus genutzt werden.

Patch Notes – Update 1.17

  • Warzone Hinzugefügt
  • Neue Waffe: VLK Rouge Shotgun, kann über Gameplay freigeschaltet werden. Nutzt eine beliebige Shotgun, rüstet sie mit 5. Aufsätzen aus und erzielt 7 Abschüsse in 15 unterschiedlichen Spielen.

PLAYLIST UPDATE:

  • Added Search and Rescue
  • Added Mayhem Mosh Pit (10v10 Grind, Drop Zone, and Cranked)
  • Removing „Boots on the Ground War“

GENERAL FIXES:

  • NEW Shotgun: „VLK Rogue“
  • Fixed a bug that prevented respawning after a Defcon Nuke had been set off in Realism Ground War
  • Increased damage to Juggernauts when being hit by a Thermite Crossbow
  • Various Exploit fixes, including fixes to Hackney Yard and Piccadilly
  • Fix for a bug where a different pistol than one that was equipped would appear when climbing a ladder
  • Fixed a bug where any charm used alongside the MP7 Bengal variant would clip through the weapon
  • Various Ground War exploit fixes
  • Fix for a bug where a constant yellow “High Alert” screen would persist after death if the player died while the perk was granted via Specialist
  • Fixed a bug in the After-Action Report that would display 0 in the Challenge field even if a Challenge had been completed
  • Fixed a bug that would spawn players elsewhere on the map after using a Tactical Insertion near the crawl space on Rust
  • Fixed a bug in the Giant Infection mode that spammed radio VO across all teammates when a player is a driver or passenger
  • Fixed a bug that allowed players to deploy throwable Field Upgrades during the round countdown. After the countdown ends, the player would still have another Field Upgrade available. This has been fixed
  • Added option to toggle a square or circular minimap

Call of Duty League: Restricted the .357 Snake Shot in the CDL public playlist

Weapons:

  • 725 Sawed-Off Barrel:
    • Increased move speed
    • Increased ADS Spread
    • Reduced ADS damage
    • Reduced far damage range
    • Extended very lethal close damage range
  • Fix for the RAM-7 variant, “The Corrupter” not allowing the use of any sniper scopes
  • Fixed a bug that could create an ‚infinite ammo‘ glitch on the Model 680
  • Updating the ammo descriptions to the “Bludgeoner” LMG and the “Skull Hammer” Shotgun
  • Fix for a bug where using an NVG Thermal Scope on the Grau 5.56 could cause a graphical bug

Missions and Challenges:

  • Fix for a bug that only displayed the “One Shot One Kill” splash medal on screen when a sniper rifle was used. This is fixed to display whenever any one-shot weapon like shotguns or marksman rifles are used
  • Fix for the “Get 50 Kills with Light Machine Guns” challenge not tracking as intended
  • Fix for Golem’s 3rd Mission Objective, “Get 5 Kills using Lethal Equipment” not tracking properly
  • All vehicles now award progress to any challenges that require “X vehicle run over kills”
  • Updates to the splash screen and in-game HUD as players make progress in the “Alliance” Missions

Classic Special Operations:

  • Fixed a bug that prevented players for being able to use finishing moves on enemy AI. This has been fixed
  • Bomb Squad: Fix for a bug there enemies might not spawn until after the last bomb is defused

Special Operations: Survival – Leaderboards for Azhir Cave (night) and St. Petrograd have been added

Special Operations:

  • Camera is now in a fixed position when reviving while prone or crouched
  • Hostages will reset to a safe area if dropped out of bounds
  • Fix match ending if the last-alive player calls in a Team Revive but goes down before the other players revive themselves.
  • Fix some instances where the juggernaut music could stay on unintentionally
  • Increase Heavy Hitter weapon perk to 2x melee damage
  • Ensure that players who are parachuting receive the ‘out of bounds’ warning if they drift out of bounds
  • Fix for hint prompts showing up while players are in last stand
  • Fix for an edge case that could prevent the 4th squad leader from spawning in during Operation Headhunter
  • Operation Just Reward: Fixed an issue where the cell phone intel would fail to drop
  • Operation Strongbox: Fixed a bug where destroying an enemy Wheelson was not granting any XP

Keyboard and Mouse: a contextual menu is now displayed when KBM player right-click on usernames in the Social menu’s Party tab

PC:

  • Several fixes to prevent crashes and improve stability
  • New PC players that are using the latest Battle.net client now have access to a simple, one-click way of creating their Activision account using their Battle.net credentials
  • Fixed a few cases where certain Social menu pop-up messages would display incorrectly in higher aspect ratios

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