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CoD: Vanguard x Warzone | Patch Notes – 25. März 2022 | Balancing, Fixes & neue Playlist

Call of Duty

by Ed Snow

CoD: Vanguard x Warzone | Patch Notes – 25. März 2022 | Balancing, Fixes & neue Playlists

SHG und Raven Software haben heute ein Update für „Call of Duty: Vanguard und Warzone“ veröffentlicht. Die beiden Aktualisierungen werden beim Verbinden mit den Onlinediensten automatisch heruntergeladen. In „Call of Duty: Vanguard“ wurde eine experimentelle Playlist hinzugefügt, mit deren Hilfe Anpassungen an den Spawns getestet werden sollen. Außerdem wurden einige Exploits behoben und an der Balance von Abschussserien und Waffenaufsätzen geschraubt. Zudem hat SHG die XP Verdienstrate bei Waffen um 20% erhöht. In „Call of Duty: Warzone“ wurden auch ein paar Balancing-Anpassungen vorgenommen. Des Weiteren ist ein neues 2 XP Event in beiden Spielen live.

 

Vanguard Patch Notes – 22. März 2022

Zu den wichtigsten Anpassungen des Updates zählen Änderungen am Techniker Perk, die dafür sorgen, dass künftig keine Feindradare mehr gestört werden, wenn ein gegnerisches Spionageflugzeug am Himmel ist. Zudem wurde der Chariot 18 Lauf und .50 BMG Magazin für die BAR angepasst, wodurch der Rückstoß der Waffe geändert wird. Außerdem werden die Fluggeschwindigkeiten von Spionageflugzeug und Spionageabwehrflugzeug wieder auf die alten Werte zurückgesetzt und es ist nun Möglich, die Gleitbombe, das Spionageabwehrflugzeug und eine Bombardierung anzufordern, wenn ein feindliches Spionageabwehrflugzeug am Himmel ist. Um künftig Änderungen an den Spawns zu testen, wurde außerdem eine experimentelle Playlist eingeführt. Zudem hat SHG die XP Verdienstrate bei Waffen um 20% erhöht – dies gilt für alle Listen und auch für Ranglisten Spiele. Alle Einzelheiten könnt ihr den nachfolgenden Patch Notes entnehmen.

Experimental Playlist

A primary goal of the spawn system in Vanguard is to prevent players from spawning in a position where an enemy player immediately threatens them. We recognize that this system frequently fails to select a quality spawn point on smaller maps based on analytics and player feedback.

 

In the new Experimental Playlist, we have modified the spawn system to better determine the quality of a given spawn location on the map. With these changes, players should feel that spawns are less random, especially in objective-based modes. In the first iteration of what will be a reoccurring Experimental Playlist, players will experience a moshpit of the following maps and modes.

  • Maps: Shipment, Das Haus, and Dome
  • Modes (Core): Team Deathmatch, Kill Confirmed, Domination, and Hardpoint

The Experimental Playlist is available now! Give it a try and share your feedback with us on in our survey.

Attachments

The goal of the following changes is to transition some of the Chariot 18″ Rapid Barrel penalties to the .50 BMG Mags. Players should find that the .50 BMG BAR is now more challenging, while the Barrel Attachment is a viable option on a wider variety of loadouts. Note: These changes were implemented on March 22.

  • Chariot 18″ Rapid Barrel (BAR)
    • Decreased recoil while firing.
  • .50 BMG 20/30 Round Mags (BAR)
    • Increased initial recoil while firing.
    • Decreased horizontal recoil.
Perks
  • Engineer (Perk 2)
    • Players equipped with the Engineer Perk will no longer have their radar scrambled while an enemy Counter-Spy Plane is active.
      • Note: This change was implemented on March 22.
Field Upgrades
  • Tactical Insertion
    • Addressed an issue that causes an excessive amount of lights to emit once placed.
Killstreaks
  • Spy Plane (4 Kills)
    • Reverted unintentional increase to cruise speed.
  • Counter-Spy Plane (4 Kills)
    • Reverted unintentional increase to cruise speed.
    • The following Killstreaks are no longer restricted while an enemy Counter-Spy Plane is active.
      • Counter-Spy Plane (4 Kills)
      • Glide Bomb (5 Kills)
      • Bombing Run (7 Kills)
  • Ball Turret Gunner (12 Kills)
    • Increased audio levels while active.
      • Note: This change was implemented on March 22.
Modes
  • Arms Race
    • Players can no longer spawn on squadmates who are in a contested base.
    • Lethal and Tactical Equipment is no longer immediately refilled when a Field Upgrade is purchased at a Buy Station.
    • Players will no longer respawn with weapons equipped from the ground.
    • Improved the Victory and Defeat UI at the end of a match.
    • Addressed an exploit that allowed players within the protected area of an owned base to be killed by the Goliath Field Upgrade.
Ranked Play
  • Weapon Blueprints
    • Blueprints can now be equipped in Ranked Play and appear in-game with correct visuals.
    • Restricted attachments are flagged in Create-a-Class and automatically removed if the Blueprint is equipped in-game.
  • UI Improvements
    • Players using a controller can now cycle through player entries in the lobby list before a Ranked Play match starts.
    • Added various UI fixes.

ZOMBIES

Side Quests
  • New addition to the Dig Spots Side Quest for players to discover.
    • Note: This change was implemented on March 22.
Weapons
  • Addressed an issue where Magazine attachments on the Welgun SMG could cause reduced reserve ammo in Zombies.

Darüber hinaus werden Trackingfehler bei den Mastery Camos im Zombie Modus und Soundfehler untersucht.

Warzone Update 25. März 2022

Mit dem Warzone Update wurden Anpassungen für Matches auf der Karte Rebirth Island vorgenommen. Die Chance auf ein Juggernaut-Event wurde reduziert. Außerdem wurde die Schadensreduzierung für Spawnct Proteion in Bodennähe und auch die Gas Kanister Spawns reduziert.

  • Drastically reduced the chances of the Juggernaut Public Event across Rebirth Island.

  • Drastically reduced the damage reduction of Spawn Protection near the ground across RBI.

  • Gas Canister spawns reduced across RBI.

Zum neuen REBIRTH REINFORCED Easter Egg geht es hier Lang

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