The Division 2: Titel Update 6.1 mit Hardcore Modus, Anpassungen an “Dilemma des Verhandlungsführers” Gear Set & mehr (Patch Notes)

by Ed Snow

The Division 2: Titel Update 6.1 mit Hardcore Modus, Anpassungen an “Dilemma des Verhandlungsführers” Gear Set & mehr (Patch Notes)

Massive hat heute Titel-Update 6.1 für “Tom Clancy’s The Division 2” bereitgestellt. Im Zuge des Updates kam es auch zu längeren Wartungsarbeiten. Aus den ursprünglich geplanten 6 Stunden wurden etwa 9 Stunden, da ein schwerwiegender Fehler auftrat. Dieser wurde nun behoben. Die Aktualisierung bringt euch einige Balancing Anpassungen, Fehlerkorrekturen, das Snowball Event und den Hardcore Modus. Nachfolgend haben wir für euch eine Übersicht zu den Neuerungen des Updates.

. Um die Weihnachtszeit einzuläuten, bringt Titel Update 6.1 ein thematisch passendes in-game Event, Situation: Snowball. Einige von Washington D.C.s berüchtigtsten Gegner zeigen ihre Feiertagsstimmung, in dem sie eine rote Nikolausmütze tragen und die Spieler somit verspotten. Wenn man diese Gegner besiegt, lassen diese eine neue Waffe fallen, die … Schneebälle verschießt.

Als Teil dieses in-game Weihnachtsevents erhalten alle Spieler, die sich zwischen dem 10. Dezember und dem 7. Januar in das Spiel einloggen, ihren eigene Nikolausmütze, um so die Weihnachtszeit zu feiern.

Neues Bekleidungs-Event “Stille Nacht”

Das Titel Update 6.1 beinhaltet außerdem das “Stille Nacht“-Bekleidungsereignis und ein dunkles Wintertheme. Spieler können aus den „Stille Nacht“-Bekleidungsbehältern 35 neue Kleidungsstücke sammeln. Alle Spieler, die sich während des Events einloggen, erhalten einen kostenlosen Schlüssel. Dazu erhalten Spieler mit einem Year 1 Pass, während des Events, zusätzlich drei Schlüssel als Bonus obendrauf.

Beginnend mit dem “Stille Nacht“-Bekleidungsereignis haben Spieler außerdem die Möglichkeit, die Bekleidungsbehälter mit Premium-Credits zu erwerben und diese Freunden und Clanmitgliedern als Geschenk zu schicken.

Hardcore Modus:

In diesem neuen Modus ist der Tod endgültig, was die gesamte Kampagne von The Division 2 zur ultimativen Herausforderung für die Agents macht. Da man nicht mehr neustarten kann, müssen die Division-Agents taktisch und vorsichtig vorgehen, um es so weit wie möglich zu schaffen. Die Spieler müssen zusammenarbeiten, um so eine bessere Chance zu haben das Endspiel zu erreichen und Washington D.C., mit all seinen Feinden und Gefahren, zu überleben.

Hardcore ist eine Art New Game Plus Erfahrung, für die ihr einen freien Charakter Slot benötigt. Der Modus ist spielbar in der normalen Open World PVE, der Dark Zone und als Raid. Ihr habt keinen Zugriff auf das Inventar eures Hauptcharakters, lediglich auf die Bekleidung. Wenn euer Charakter ums Leben kommt, ist eure Ausrüstung und euer Level weg.

Dilemma des Verhandlungsführers

Viele Spieler bemängeln, dass das Gear Set “Dilemma des Verhandlungsführers” im PvP keinen Spaß macht. Daher hat Massive das Set angepasst.

  • Das Blowback Talent wird geändert – die Granaten werden nicht länger instant explodieren.
  • Die Granate hat einen Timer für den Zünder erhalten. Dieser ist auf  2 Sekunden eingestellt.
  • Wird die Granate nicht entsichert, landet sie auf dem Boden und explodiert erst, wenn sie entsichert wurde.
  • Es gibt zudem eine UI Benachrichtung, sobald die Granate abgefeuert wird.
    • Auf diese Weise könnt ihr der Granate ausweichen, weil ihr sie kommen seht und ihr habt durch den Timer genug Zeit zu reagieren, bevor die Granate explodiert.

Zusammenfassung der wichtigstens Änderungen

  • Fixes für Audiofehler
  • Es wurde ein Problem behoben, durch das Kleidungsgegenstände nicht mehr in der Welt gedropped, bevor die man nicht alle 72 Gegenstände gesammelt hat.
  • Fix für Fehler beim senden von Chat-Kanal Textnachrichten.
  • Alarmtons in Operationsbasis deaktiviert.
  • Die Loot-Benutzeroberfläche wurde verbessert. Nun werden die Details abgelegter Gegenstände im Kampf ausgeblended, damit eure Sicht nicht gestört wird
  • Fix für Installationsproblem auf Xbox One, das dazu führt, dass das Spiel nicht von der Disc installiert werden kann.
  • In 6.1 gibt es einige Fehlerbehebungen für unsichtbare Wände und NPCs, die hängen bleiben. Die Entwickler untersuchen diese Probleme jedoch weiterhin, um zukünftige Fehler ebenfalls zu beheben.

Cassie Mendoza Update

Mit TU6.1  wurden auch Cassies Lagerbestände aktualisiert.

  • Ab sofort gibt es zwei Named Items, eine Waffe und ein Gear Slot Item.  Shield Splinterer ist nun immer verfügbar, während die beiden Namhaften Gegenstände immer rotieren.
  • Um die Shield Splinterer zu sehen, müssen die Spieler das Ivory Key-Schließfach in der Operationsbasis freigeschaltet haben. Dies ist verfügbar, sobald alle Jäger besiegt wurden.
  • Alle benannten Gegenstände, für die Blaupausen erforderlich sind, sind nun aus der Special Field Research entfernt worden. Damit soll sichergestellt werden, dass der Vorrat immer allen Spielern zur Verfügung steht, unabhängig von ihrem Fortschritt in der Feldforschung.
  • Timer für verfügbare Items. Es wurden Elemente der Benutzeroberfläche hinzugefügt, um die Übersichtlichkeit zu verbessern. Nun seht ihr besser, was wann wie verfügbar ist. Rotation bleibt gleich – 32 Stunden für Restock, 24 Stunden verfügbar.

 

Vollständige Patch Notes

Gameplay changes

Cassie Mendoza

As pointed out in our forum post, Cassie’s stock is changing with TU6.1.

  • Cassie will now always have two named items and the Shield Splinterer available in her stock.

  • The two named items will change every rotation, while the Shield Splinterer will always be available.

  • To see the Shield Splinterer players must have unlocked the Ivory Key lockbox in the Base of Operations by defeating all Hunters.

  • We’ve added UI elements to make it clearer when Cassie is available and when she’s restocking.

Item changes

  • Shield Splinterer will now always be a High-End item and at least level 30.

  • Emeline’s Guard and Designated Hitter named weapons are now guaranteed to be of High-End quality.

  • Added unlock descriptions for Field Research Blueprints.

Talent changes

Negotiator’s Dilemma

  • Blowback (Adjustment)

    • Updated the behavior of the launched grenade:

      • The grenade no longer explodes immediately on contact with its target.

      • The grenade now has a fuse timer of 2 seconds from launch before it explodes.

      • The UI warning players of an approaching grenade now appears immediately on launch of the grenade.

      • If the fuse timer has not expired on landing, the grenade will not explode until the fuse timer runs out.


Bug fixes

Audio

  • We made further audio improvements which should mean that instances where audio cutting out or stopping completely should be much rarer now. We will detail the improvements in an upcoming forum post.

  • Fixed an issue that caused the selection sound to be played twice when selecting “Collections” from the Spotlight menu in the store.

  • Fixed a missing audio feedback when selecting the first outfit from a collection in the store.

General

  • Fixed an issue causing Xbox player to be unable to install the game from disc.

  • Added clarification that the Manning National Zoo can only be accessed in WT5 when working on the Technician Special Field Research.

  • Fixed an issue that caused Apparel items to stop dropping in the world before players had collected all 72 items.

  • Fixed an issue that caused the game to crash when selecting the main agent under certain circumstances.

  • Fixed an issue that could cause progression in the Manning National Zoo during the step “Locate Emeline” to be blocked.

  • Fixed an issue that allowed players to glitch through a wall in DZ East.

  • Fixed an issue that allowed players to enter a Dark Zone with more Signature Weapon ammunition than intended.

  • Fixed an issue that could cause loot to not be reachable in the Potomac Event Center.

  • Fixed an issue that caused players to be unable to send text messages in any chat channel under certain circumstances.

  • Fixed an issue that prevented buying a Signature Weapon Skin from being purchased by double-clicking it.

  • Fixed an issue that caused Neutral Control Points to stay Neutral for longer than intended.

  • Fixed an issue that could cause the “Mounted Gunnery” objective in the Gunner Special Field Research to not progress under certain circumstances.

  • Fixed an issue that allowed players to purchase a Signature Weapon skin while not having the Specialization unlocked.

  • Fixed an issue that caused the Negotiator’s Dilemma buff icon to not appear after dealing explosive damage.

  • Fixed an issue that caused Signature Weapon ammunition to not drop when killing a target that grants more progress for the Signature ammunition bar than needed.

  • Fixed an issue that caused the Perpetuation Talent to award an incorrect amount of Turret ammunition in the Dark Zone.

  • Fixed an issue that could cause the UI and function of the Perpetuation talent to not work correctly.

  • Turned off the alarm sound in the Base of Operations… again…

  • Fixed an issue that could cause the Daily and VIP Mission timers to display a remaining time of 114 weeks. We really want you to finish those projects, agent.

  • Fixed an issue that could cause the Invaded mission timers to display an incorrect amount of time remaining.

  • Fixed an issue that caused the Naked talent to unintendedly reactivate when switching weapons.

  • Fixed an issue that could cause the Aces & Eights blueprints to disappear from the Crafting Bench under certain circumstances.

  • Fixed an issue that caused some players to be unable to access the Kenly College chapel after finishing all required Investigation Areas.

  • Improved the UI when returning to Kenly College to better tell players which Investigation Areas have not been finished during this period.

  • Fixed an issue that caused off-site Missions (e.g. Camp White Oak, Pentagon) to disappear from the megamap when leaving a group while being in a DZ Safe House.

  • Fixed the bio reactor’s humming being too loud in the Clan Wing of the Base of Operations. Sad, quiet humming noises.

  • Fixed an issue that caused some Classified Assignments to not be tracked in the progression menu.

  • Fixed missing localization for “Personal Best Time” in the Kenly College Mastery system.

  • Fixed an issue that allowed players to fast travel to the Investigation ECHOs in Kenly College.

  • Fixed a missing UI element for the “Share” button when using a Dualshock 4 controller.

  • Fixed an issue causing a pylon in Kenly College to not have collision. Now you can canon rush again!

  • Fixed an issue where NPCs could get stuck while spawning in Kenly College.

  • Fixed an issue that could cause the objective “Destroy the Manifold” in Kenly College to not update after the agent died or the time ran out.

  • Improved loot UI to hide dropped item details while in combat, so they don’t block the agent’s view.

  • Fixed an issue causing players to be unable to swap from a loadout that had the Gunner or Technician Specialization equipped to a loadout that had been created prior to Title Update 6.

  • Fixed an issue preventing players to loot items from loot piles while examining them.

  • Fixed an issue causing party members to receive a long loading screen instead of the cinematic when finishing DARPA Research Labs in a group.

  • Fixed missing localization for “Targeted Loot” when players inspected loot piles that contained Skill Attachments.

  • Fixed an issue causing cooked grenades to always travel to their end destination and explode there, instead of exploding at the intended timing.

  • Fixed an issue that allowed named items to be crafted at an earlier than intended Crafting Bench level.

  • Fixed an issue where “Make Project” would be available for unowned Blueprints in the Crafting Bench.

  • Fixed a missing variable in the Crafting Bench upgrade UI.

  • Fixed missing localization for Control Point resource donations.

  • Fixed an issue that allowed Perfectly Insulated and Perfectly Rooted to be active while also having their non-perfect counterparts equipped.

  • Fixed an issue that could cause Hard Wired Tech to continue to drop while the player was already capped on the material.

  • Fixed an issue that caused the Inspect UI to block players from respawning when killed by another player in the Dark Zone.

  • Fixed missing collision for a weird wall in the Dark Zone.

  • Fixed an issue that caused some elements of the developer debug UI to be visible in certain areas.

  • Fixed an issue that caused the Blueprint for the Tightly Packed Marksman Mag to not be visible in the Crafting Bench.

  • Fixed an issue that caused the information that Torrez is available for transpo to Kenly College was repeated too often. Did you know that Dark Zone Perks are available at the Base of Operations though?

  • Fixed an issue that caused multiple application of the Opportunistic talent to stack instead of refreshing the duration.

  • Fixed an issue that caused Unwavering to immediately go on cooldown when swapping to an item with the talent while it’s off cooldown.

  • Fixed an issue that caused the Reformation talent to apply incorrect amounts of healing (now is +150% and 175% for Perfect Reformation).

  • Fixed an issue that prevented players using the Technician Specialization to sometimes be unable to restock EMP grenades from enemy NPCs and crates.

 


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